KT HPO - 2. Krčmar - vrh

Područje: 14. Lika

Krčmar - vrh je zamjenska kontrolna točka umjesto KT HPO 14.2 Medvjeđak - vrh Oštri Medvjeđak koja je privremeno nedostupna

Metalni žig HPS-a zacementiran je na ravnu uspravnu stranu vršne stijene na kojoj je križ s lijeve strane uklesanog teksta imena vrha (glagoljica i latinica).
Lički gorski biseri
S vrha je otvoren prekrasan vidik na sve strane. U dubini obzora od sjevera do jugoistoka proteže se prostrano Ličko polje sa središnjim Smiljanom i brojnim zaselcima a dalje iza Smiljana je Gospić. Daleko iza Gospića na IJI obzoru je Kremen (1591 m). Nastavno u smjeru kazaljki na satu na IJI obzoru je Zir (850 m) a u istom pravcu daleko iza Dinara (1831 m), a malo južnije Veliki Bat (1381 m) i Crnopac (1404 m) pa Ćelavac (1202 m) i daleko na JI „proviruje“ Promina (1148 m). Od JI do SZ proteže se obzorom veličanstveni Velebit s brojnim i prepoznatljivim vrhovima. Na SZ su blizi Ljuti vrh (726 m), Mala (788 m) i Velika Karauševica (877 m) i nešto dalje Veliki vrh (934 m) a na SSZ su blizi Rajčevica i Vekavac a iza se proteže polje Pazarište s brojnim okolnim vrhovima.
Prilazi zaselak Miškulini - Krčmar 50 min
lovački dom Smiljan/stara škola - Krčmar 40 min
.................................
početak prilaznog. mak. kolnog puta - vrh Krčmar (po putu, poučnoj stazi Krčmar) 30 min Premda prema vrhu vode dva markirana pl. puta* uspon možemo započeti na početku uređenog (nasutog sitnim kamenom) prilaznog kolnog puta zapriječenog rampom. Početak kol. puta je oko stotinjak m zapadno od parkirališta i crkve a oko 40-ak m od zgrade novog župnog dvora i prve postaje Križnog puta. Tu je i početak Poučne staze Krčmar i Staze Vila Velebita (velika obavijesna ploča i manja drvena putokazna ploča). Pl. put vodi po kolnom putu mimo druge postaje a zatim se uspinje po oštrom lijevom zavoju do treće postaje. Otuda nastavlja pravo umjereno se uspinjući mimo treće, četvrte**, pete, šeste i sedme postaje do oštrog desnog zavoja iza sedme postaje. Put dalje vodi umjereno se uspinjući do devete postaje i prve drvene nadstrešnice s klupama i toaletom i nastavno do dvanaeste postaje na oštrom desnom zavoju. Dalje se put oštrije uspinje do druge nadstrešnice s klupama i četrnaeste postaje uz veliku stijenu. Otuda se otvara vidik na Smiljansko polje i Južni Velebit. Od nadstrešnice put vodi po stazi kratko se uspinjući do stjenovitog vrha.
*Jedan markirani pl. put započinje kod zaselka Miškulini a drugi na zavoju ceste 30-ak m od lovačkog doma Smiljan (bivše škole u zaselku Pavelići), nedaleko početka Poučne staze Krčmar i Staze Vila Velebita. Negdje na pola putovi se spajaju i dalje do vrha vodi jedan put.
**Tridesetak m prije četvrte postaje na kolni put izlazi s lijeve strane pl. put koji vodi od lov. doma, nastavlja po kolnom putu i zatim skreće desno u šumu. Na zavoju iza sedme postaje spaja se s pl. putom iz Miškulina (drvena putokazna ploča Stazom Vile Velebita), a iza zavoja ulazi u šumu s lijeve strane kolnog puta. Petnaestak m prije prve sjenice/drvene nadstrešnice pl. put ponovno prelazi kolni put i nastavlja kroz šumu desno od kolnog puta (drvena putokazna ploča Stazom Vile Velebita) oštrije se uspinjući do izlaska na kolni put tridesetak m prije druge drvene nadstrešnice s klupama (drvena putokazna ploča Stazom Vile Velebita) i nastavlja mimo sjenice do vrha.
početak prilaznog mak. kol. puta - vrh Krčmar (1,4 km)
Prilaz(i) vozilom Najbliži preporučeni prilaz vozilom je prostrano parkiralište kod crkve Blažene Djevice Marije Karmelske. Do crkve možemo osobnim vozilom npr. iz Gospića cestom za Smiljan preko zaselaka Podgorci i Plećaš do početka Milkovića Varoši te na raskrižju lijevo i nastavno mimo groblja do odredišta.
Do parkirališta kod crkve može se i kombijem, minibusom i autobusom.
ažurirano 31. 8. 2022.
karto izvor(i) HGSS: -
Smand: -

• ignovak - June 30, 2023, 10:52 a.m.

Bili 26.06., lako dostupno, spojiv duhovni i fizički doživljaj, pogled na cijelo ličko polje, pravo kulturno osvježenje sa uklesanim motivima u stijene na vrhu, žig uredan, nezahtjevan uspon. Uklopiti sa izletom u Smiljan i Veliki Žitnik na obilazak rodnih kuća naših hrvatskih velikana.

• Sanjin - Aug. 8, 2021, 12:04 p.m.

Uspon je najbolje započeti kod crkve, gdje počinje i Križni put. Ostalo je sve dobro opisano. Križni put završava nekih 70-ak metara od samog vrha. S vrha je izvrstan pogled i mnoštvo detalja uklesanih u kamen. Svakako, preporuka!

• bojan.blazic@gmail.com - May 25, 2021, 11:13 a.m.

Bili smo 23.05.2021.g.. Od podnožja do vrha je nova cesta - križni put sa postajama (nije za vožnju automobilom). Na polovici staze je novi sanitarni čvor sa drvenom nadstrešnicom, dok je jedna nadstrešnica prije samog vrha (vjerojatno će biti za vjerske događaje). Vrh je iznenađujuće lijep te se s njega vidi Velebit, Lika (Poštak, Kremen), Smiljan te sve na sjever. Na vrhu je žig HPO. Toplo preporučam. Uspon cca 30 minuta, a spust 20 minuta.

• jadranka - March 27, 2021, 8:01 a.m.

Vrh je lako dostupan. Trenutno (26.III.2021.) se uređuje Križni put do vrha tako da je probijen put ( makadam). Na pola puta postavljen je wc ( drvena gradnja). Ispod samog vrha u izgradnji je drvena sjenica odakle se pruža otvoren vidik na Smiljan, MC Nikola Tesla i grad Gospić. Od sjenice do stjenovitog vrha je još 5 minuta.