KT HPO - 1. Lička Plješivica - vrh Ozeblin

Područje: 14. Lika

Metalni žig HPS-a zacementiran je na stijenu uz planinarski put na izlazu iz šume a oko stotinjak metara prije travnate vršne zaravni na kojoj je velika metalna ploča (nekad služila za telekomunikaciju).
Ozeblin nije KT drugih obilaznica.
S izdužene vršne zaravni Ozeblina (najviši vrh Ličke Plješivice/Plješevice) neometan je vidik na sve strane. Od SSZ do sjevera proteže se obzorom (Lička) Plješivica/Plješevica s uočljivim vrhovima Gola (1648 m) i Mala (1576 m) Plješevica, Trovrh (1602 m), Tabla (1613 m), Čardak (1550 m) i Runjavac (1589 m). Nastavno od sjevera u smjeru kazaljki na satu do istoka na obzoru su daleke bh gore Baraćuša i Basača pa blize hrvatske gore s vrhovima Tavan (981 m), Tičevo (1174 m), Visoka glava (971 m), Tišmina glava (854 m) i Birovača (875 m). U dubini obzora od istoka do jugoistoka je prostrano Lapačko polje a daleko na obzoru su visoke bh planine Osječenica (1795 m), Zeljanik (1622 m) i Klekovača (1961 m). Nastavno od jugoistoka u smjeru kazaljki na satu su hrvatske gore/vrhovi: bliži Rašetin vrh (1389 m) i Zobenčina Lisina (1300 m) te udaljeniji Ilića kosa (1207 m), Jasenov vrh (1279 m), Zavišića vršina (1254 m), Javornik (1292 m), Bijeli vrh (1385 m). Na jugu su blizi Crni vrh (1604 m) i Rudi Lisac (1608 m) i udaljeni Kremen (1590 m), Zvijezda (1414 m) i Kovaruša (1470 m) a Vršina (1378 m) i Veliko Rteševo (1390 m) na JJZ. Daleko na obzoru od juga do zapada proteže se Velebit. Na jugu su najistočniji vrhovi Južnog Velebita Kita Gaćešina (1227 m), dominantni V. i M. Crnopac (1404 m i 1375 m) te Veliki Bat (1381 m). Slijedi nekoliko malo nižih vrhova južnog Velebita npr. Ćelavac (1202 m), Suvi vrh (1122 m), M. i V. Vršine (1354 m i 1350 m) te M. i V. Bilo (1434 m i 1501 m). Nastavno na jugozapadnom obzoru dominiraju najviši vrhovi Velebita viši od 1700 m (Sveto Brdo 1751 m, Babin vrh 1744 m, Malovan 1707 m, Šegestin 1714 m, Vaganski 1758 m). I dalje do zapada obzorom se proteže Srednji Velebit. U dubini zapadnog i sjeverozapadnog obzora je prostrano Krbavsko polje a istočno od polja (zapadno od Ozeblina) okolni vrhovi: Veliki Brusnić (1371 m), Obljajac (1390 m), Vrh Bošnjakov (1334 m), Mali javornik (1414 m) i Ćutinovac (1408 m).
Prilazi Prijevoj Kuk – Ozeblin 2.30 h
Proširenje uz šum. mak. kolni put - Ozeblin 40 min
.........................................
Proširenje uz šum. mak. kolni put - Ozeblin 40 min Markirani pl. put započinje na desnom zavoju šumskog makadamskog kolnog puta (označeno okruglom markacijom, strijelicom smjera na kamenu i bukovom stablu, imenom odredišta i vremenom hoda). Put kratko vodi po stazi kroz bukovu šumu zatim izlazi na vlaku* i nastavlja po njoj umjereno se uspinjući do izlaza na šumski put/vlaku. Tu skreće lijevo i nakon 20-ak m desno i nastavlja po obrasloj vlaki oštrije se uspinjući do izlaza na sedlo (između Crnog vrha i Ozeblina) gdje skreće desno (prema sjeveru). Pl. put dalje vodi po hrptu umjereno se uspinjući do ruba šume i stijene na kojoj je žig. Nastavlja uz nju i izlazi na izduženu vršnu travnatu zaravan na kojoj je velika metalna ploča.
*Ta novoprobijena vlaka vodi od prostranog proširenja uz šumski makadamski kolni put oko 100 m prije obilježenog početka uspona na Ozeblin. Preporuka: parkirati vozilo na prostranom proširenju i započeti uspon po vlaki na koju ubrzo izlazi markirani pl. put.
Proširenje uz šumski makadamski put - Ozeblin (1,5 km)
Prilaz(i) vozilom i GNSS trag Najbliži prilaz vozilom je odvojak šumskog makadamskog kolnog puta na oštrom desnom zavoju županijske ceste koja povezuje Udbinu i Donji Lapac (5167) oko 500 m prije prijevoja Kuk odnosno oko 600 m nakon starog kilometarskog kamena br. 79. a nasuprot prometnog znaka (putokaz D. Lapac). Od središta Udbine (početak Katedralske ulice) do odvojka je 14,8 km (prvih 8,9 km asfaltna a 5,9 km makadamska cesta). U sušno razdoblje godine šum. makad. kolni put provozan je za osobna i terenska vozila, ali se ne preporuča prilaz nižim/sportskim automobilima. U doba obilnih padalina makad. kolni put može biti oštećen vododerinama i teže provozan i za osobna vozila.
*Do odvojka šum. kolnog puta može se i minibusom ali autobusom ne jer je zadnjih nekoliko km županijska cesta Udbina-D. Lapac uža i oštećene makadamske podloge.
.........................................
Prijevoj Kuk - proširenje uz šum. mak. kolni put (20 min vozilom)  Odvojak šumskog makadamskog puta po kojem vodi i pl. put označen je okruglom markacijom na bukovom stablu s lijeve strane ceste a nasuprot prometnog znaka (putokaz D. Lapac). Na dva raskrižja prilaznog šumskog kolnog puta smjer kretanja vozilom obilježen je na bukovim stablima okruglim markacijama s repićima.
Prijevoj Kuk - proširenje uz šumski makadamski put (7,7 km)