KT HPO - 10. Banska kosa (Bansko brdo) - vrh Kamenjak

Područje: 1. Slavonija

Metalni žig HPS-a učvršćen je na stup od betonskih blokova uz metalni stupić s putokaznim pločama oko desetak metara sjeverno od geodetske piramide.
Hrvatska planinarska obilaznica (HPO), Baranjska planinarska obilaznica (BPO)
Blage padine Kamenjaka obrasle su šumom a vršni dio vinogradima i nema vidika. Oko 30-tak m sjeverno od trigonometrijske točke (geodetske piramide) otvara se široki vidik na sjeverni ravničarski dio Baranje sve do granice s Mađarskom i dalje. A oko 300 m južnije od trig. točke, iza napuštene kućice na travnatoj blagoj padini, vidik je djelomice otvoren na prostranu južnu ravnicu.
Prilazi odašiljač Belje - Kamenjak  40 min
............................
odašiljač Belje - Kamenjak 40 min Od parkirališta put kratko (oko 100 m) vodi uz zapadnu ogradu TV odašiljača Belje "Đuro Podboj" po makadamskom kolnom putu zatim skreće blago desno na poljski put i po njemu mimo ankera 100-tinjak m visoke antene a potom i mimo vinograda nastavlja prema šumi blago se spuštajući. Put dalje vodi između ruba šume i vinograda pritom skreće desno pa u luku lijevo do putokaza gdje skreće lijevo u šumu. Nastavno pl. put vodi kroz šumu gdjgdje rijetku i s pokojim proplankom spuštajući se do obrasle vlake i sezonskoga vodotoka/potoka u Večkoj dolini. Oko 70-ak m put vodi po vlaki kroz dolinu do druge vlake koja se odvaja desno i nastavlja po njoj umjereno se uspinjući kroz šumu. Ubrzo pl. put skreće s vlake i nastavlja po stazi oštro se uspinjući do izlaza na kolni put uz rub vinograda. I po njemu još oko 50-ak m do geodetske piramide.
odašiljač Belje - Kamenjak (1,8 km)
Prilaz(i) vozilom Najbliži prilaz osobnim vozilom je parkiralište uz telekomunikacijski toranj/odašiljač Belje do kojeg dolazimo iz Kneževih Vinograda. Iza benzinske pumpe a nasuprot ugostiteljskih objekata (npr. picerija Papica) u središtu K. Vinograda nastavljamo odvojkom lokalne asf. ceste za Kamenac. Nastavno na kraju naselja (oko 200 m od mjesne crkve) lijevo cesta vodi u Karanac a desno za Banovo Brdo (označeno prometnim putokazima, odnosno putokazom za vidikovac Banska kosa i Vinska cesta Belje). Nastavljamo Vinskom cestom (iza sela betonska podloga) koja dalje vodi između plantaža vinograda. Na 3,8 km-u prolazi mimo vinarije Belje (lijevo) a na 4,6 km-u lijevo se odvaja krak ceste koji vodi u plantaže vinograda. Cesta dalje vodi u luku, zatim po zapadnom obronku Franjinog brega iza kojeg počinju vinogradi i voćnjaci PK Belje i nastavno do odašiljača Belje.
Do odašiljača se može kombijem, minibusom i autobusom.