KT HPO - 6. Ist – vrh Straža

Područje: 15. Jadranski otoci - sjeverni dio

Metalni žig HPS-a zacementiran je na visoki zid s lijeve strane širokih stuba koje vode na betonsku terasu ispred crkve.
...
Sa stjenovite vršne glavice vidik je otvoren na sve strane. Za dobre vidljivosti od sjevera pa do istoka prostire se po obzoru u svoj svojoj ljepoti Velebit s lako prepoznatljivim najvišim vrhovima, a ispred njega izduženi Pag. Nastavno na JI obzoru je Zadar i Vrčevo te Ugljan, Sestrunj, Molat i Dugi otok. Od sjevera prema zapadu su Rab i Lošinj i Ilovik, i ispred njih Olib, Silba i Premuda, a daleko na obzoru naziru se Susak i Unije.
Prilazi Ist (luka) - Straža 40 min
............................
Ist (luka) - Straža 40 min Uspon na vrh možemo započeti u luci u Širokoj uvali u kojoj pristaje katamaran*. Već iz luke možemo na brdu iznad naselja uočiti crkvu nedaleko koje je trigonometar. Oko 50 m od pristaništa, a iza kuće s natpisom IST je velika turistička obavijesno/putokazna ploča i fotokarta otoka i mjesta. Od nje nastavljamo lijevo prema središtu mjesta po širokom betonskom kolno/pješačkom putu do IST Diving Centra nasuprot kojeg se sa širokog betonskog kolno/pješačkoga puta odvaja betonski put prema SI dijelu naselja. Na početku odvojka je putokaz s natpisima Crkva Gospe od Sniga i Vidikovac. Put vodi mimo kuća oko 200 m do raskrižja na kojem su hidrant i mala trafostanica. Prelazi raskrižje i nastavlja po blagom desnom zavoju (označeno drvenim putokazom s natpismo CHURCH 174) do zadnje kuće. Otuda uz suhozid vodi kameni put do raskrižja. Pravo nastavlja težački put prema istočnom i jugoistočnom dijelu otoka, a lijevi odvojak prema vrhu (označeno drvenim putokazom s natpisom Straža, Crkva). Odvojak kratko vodi uz suhozid, a potom ulazi u visoku makiju. Tu počinje Križni put s postajama označenim drvenim pločama. Kod II. postaje put izlazi na široki građeni kameni put koji se umjereno i ravnomjerno uspinje do prve i nastavno do druge serpentine i ubrzo stiže do crkve. Kod zadnje postaje, a nasuprot stuba prema ulazu u crkvu odvaja se uska staza koja kratko vodi kroz makiju do stjenovite vršne glavice na kojoj je geodetski stup.
*Za one koji na otok stižu trajektom u Uvalu Kosirača nastavljaju do središta naselja i do spomenutog ronilačkog centra.
Ist (luka) - Straža (1,4 km)
Prilaz(i) vozilom Najbliži preporučeni prilaz osobnim vozilom je parkiralište u sjeverozapadnom dijelu naselja uz malu ribarsku luku na kraju Uvale Kosirače.
Do trajektne luke može se kombijem, minibusom i autobusom.
ažurirano 17. 10. 2017.
drugi izvor(i) GeoPP, HPS
karto izvor(i) HGSS: -
SMAND:

• jadranka - Feb. 24, 2022, 11:12 a.m.

23. 02. 2022. Od raskrižja težečkih puteva do vrha se stiže za 40 min laganog hoda. Staza je novograđena s ošto mljevenim kamenjem pa su gojzerice dobrodošle. Prolazi kroz gustu, visoku makiju i ravnomjerno se uspinjući. Žig se nalazi na zidu lijevo od stepenica crkve, a do geodetskog stupa se ne može bez mačete jer nema vidljive staze kroz gustiš i visoku makiju. Pokušale smo pronaći bilo kakav trag kuda bi se moglo proći, ali bezuspješno. U grmlje ulazti i riskirati ozljede izgrebanosti ili čak ozbiljnije nismo se usudile tako da smo ostale uskraćene za slike uz geodetski stup. Pogledi na sve strane od crkvice su lijepi i otvoreni u svim smjerovima.