KT HPO - 9. Vilaja - Crni vrh

Područje: 18. Dalmacija

Gumeni žig HPS-a nalazi se u metalnoj kutiji učvršćenoj na stijeni desetak metara ispred geodetskog stupa.
Crni vrh na Vilaji nije KT drugih obilaznica
Sa stjenovite vršne glavice, djelomično obrasle makijom na sjeverozapadnoj strani, otvoren je vidik na sve strane. Od sjevera do smjera istoka vide se na obzoru Promina, Dinara, Svilaja te Kamešnica. Na jugoistočnom obzoru su Kozjak, Mosor i Biokovo te otoci Brač, Šolta i Hvar, na južnom Vis, Biševo i Svetac (Sv. Andrija) a Kornati na jugozapadu. Za osobito dobre vidljivosti na jugozapadnom obzoru iz mora "strši" Jabuka (visoka u odnosu na malu površinu).
Prilazi Prapatnica – Crni vrh 1.15 h
.............................................
Prapatnica - Crni vrh 1.15 h Pl. put počinje na odvojku uske asfaltne ceste za zaselak Bojiće neposredni iza ugostiteljakog objekta Stara Zagora u Prapatnici a nasuprot prostranog proširenja za parkiranje vozila. Početak pl. puta obilježen je okruglom markacijom, nazivom i vremenom hoda na gusterni s lijeve strane ceste i usporednom markacijom na prometnom znaku. Put u početku vodi uskom asfaltnom cestom (usporedne i okrugle markacije po rubnim suhozidima) do mehaničke radionice na kraju zaselka Bojići. Na suhozidu nasuprot radionice su oznaka smjera, naziv i satnica. Do tuda se može prići vozilom (poteškoće s parkiranjem) i skratiti vrijeme hodanja te izbjeći hodanje po asfaltnoj cesti (oko 500 m). Put dalje nastavlja po kršu pored kućice za pse na kojoj je usporedna markacija i još jedna na stijeni desetak metara naprijed i vodi uzbrdo uhodanom stazom (označenom okruglim i usporednim markacijama) oštrije se uspinjući kroz grmoliko (borovnice) i više raslinje uz stjenoviti greben s desne strane do pod sedlo između vrha Sirištak i Crnog vrha. Nastavlja blago desno ravnomjerno se uspinjući kroz rjeđe i niže raslinje i izlazi desno od sedla na istočni stjenoviti hrbat Vilaje. S njega se otvaraju široki vidici prema moru i otocima i planinskim masivima u unutrašnjosti. Nastavno po hrbatu dobro markirani put, blago se uspinjući, vodi do vršne glavice.
Prapatnica - Crni vrh (2,2 km)
Prilaz(i) vozilom Najbliži prilaz osobnim vozilom je parkiralište nasuprot ugostiteljskog objekta Stara Zagora u Prapatnici, odnosno mehanička radionica na kraju zaselka Bojići (oko 500 m dalje od restorana). No, tu može nastati problem zbog nedostatka parkirnog prostora. Do Prapatnice možemo doći iz smjera Šibenika ili Trogira (državna cesta D58 Šibenik-Trogir). Ako dolazimo autocestom treba sići na izlazu/čvoru Prgomet te se priključiti na cestu 6112 (Prgomet-Trolokve). Nastavno u naselju Prgomet na semaforu treba skrenuti desno za Prapatnicu i nastaviti do priključka na cestu D58 te skrenuti lijevo u smjeru Trogira. Od toga skretanja nakon 750 m dolazimo do spomenutog ugostiteljakog objekta i neposredno iza njega desno se odvaja uska asfaltna cesta za zaselak Bojići.
Kombi, minibus ili autobus najbolje je ostaviti na prostranom parkiralištu nasuprot ugostiteljskog objekta.
ažurirano 18. 6. 2017.
karto izvor(i) HGSS: -
SMAND: -

• vematijas - Oct. 15, 2022, 12:39 p.m.

Danas bio s djecom,7 i 5 godina.Vrijeme hoda oko 1h od Bojica.Na jednom mjestu pripaziti na djecu zbog velikih stijena,ali inace ok staza.Lijep pogled na trogirsko zaledje. Idealna staza za prve planinarske korake

• ecausevic - March 14, 2022, 7:29 p.m.

Lijep i razgledan vrh, automobil se može ostaviti kod kafića Stara Zagora, te onda put do Bojića iskoristiti za zagrijavanje prije nego krene ozbiljniji uspon. Uz lagani tempo na vrhu smo bili za 1h. Svakako preporuka za posjetiti. Žig je u dobrom stanju u kutiji.

• Sanjin - April 4, 2018, 5:59 p.m.

2.4.2018. bili smo na Crnom vrhu, automobilom se može do kraja ceste u zeseoku Bojići (iz smjera Splita lijevi odvojak ceste prije gostionice Stara Zagora). U Bojićima automobil se može ostaviti kod automehaničarske radnje (dalje nema ceste), ali je pristojno pitati za parking. Žig je u metalnoj kutiji!