KT HPO - 8. Požeška gora - vrh Maksimov hrast

Područje: 1. Slavonija

Stari (oštećeni) metalni žig HPS-a uzidan je na geodetsku piramidu ispod ploče s nazivom i visinom vrha i upisne kutije. Novi metalni žig HPS-a učvršćen je na vršni dio drvenog stupića postavljenog između ograde telekomunikacijskog objekta i geodetske piramide.
Slavonski planinarski put (SPP)
Vrh je obrastao visokom uglavnom bukovom šumom i s njega nema vidika. Na malom vršnom proplanku su telekomunikacijski odašiljač i u rubnom dijelu geodetska piramida.
Prilazi Vladisovo – Maksimov hrast 1.30 h
Brestovac – Kamen – Maksimov hrast 2.20 h
Starci – Maksimov hrast 2 h
....................................
Vladisovo – lovačka sjenica - Maksimov hrast 1.30 h Uspon na vrh možemo započeti kod raspela na raskrižju na ulazu u naselje Vladisovo (okrugla markacija je na drvenom tel. stupu iza klupice pored raspela). Pl. put vodi desnim odvojkom makadamskog kolnog puta* mimo lovačkog doma Graničar Staro Petrovo Selo (s desne strane) i mimo kleti (s lijeve strane) do raskrižja iza kojeg je lovačka čeka na betonskim stupovima (markacije su na naponskim betonskim stupovima s desne strane ceste). Od raskrižja prilazni put vrhu vodi lijevo a pl. put vodi po desnom odvojku kolnog makadamskog puta mimo čeke (na stupovima su okrugle markacije i strijelica smjera) do sjenice** s lijeve strane puta (oko 1,7 km od raspela) i nedaleke čeke i hranilišta za životinje uz rub šume. Od sjenice put dalje vodi blago desno po kolnom putu mimo čeke i nastavlja kroz šumu uz potok Ribnjak. Oko 580 m od sjenice lijevo se odvaja zarasli početak vlake po kojoj vodi dobro markirani duži i preporučeni prilazni put vrhu koji se na području Svinjčine spaja s ovdje opisanim putom. Na početku obrasle vlake su okrugla markacija i strelica smjera ali „skrivene“ bujnom vegetacijom i teško ih je uočiti. Pl. put nastavlja dalje po kolnom putu do njegova kraja i okretišta. Otuda pl. put vodi lijevo po vlaki (teže uočljiva okrugla markacija na početku vlake) umjereno se uspinjući kroz šumu do raskrižja vlaka. Dalje nastavlja lijevo (označeno okruglom markacijom) oštrije se uspinjući do JZ grebena Babje gore (Svinjčine) i široke vlake na kojoj se priključuje na duži prilazni put vrhu. Nastavlja desno i dalje vodi po vlaki po hrptu u početku umjereno a potom oštrije se uspinjući do malog vršnog proplanka na kojem je telekomacijski odašiljač i geodetska piramida.

*To je prilazni makadamski kolni put vrhu Maksimov hrast na kojem je telekomunikacijski objekt.
**Premda se do sjenice može osobnim vozilom ne preporuča se u kišno razdoblje godine jer su prilazni kolni putovi oštećeni vododerinama i rupama.
Vladisovo (raspelo na raskrižju) - lovačka sjenica - vrh Maksimov hrast (4,8 km)
Prilaz(i) vozilom Do vrha vodi dobar makadamski kolni put iz sela Vladisovo do kojeg dolazimo iz Starog Petrovog Sela s magistralne ceste Nova Gradiška-Nova Kapela (4158). Od raspela na raskrižju na početku Vladisova, oko 3,4 km od Starog P. Sela, prilazni makadamski put nastavlja desno i vodi mimo lovačke kuće i kleti do raskrižja i iza njega čeke na betonskim stupovima (1,2 km od početka odvojka). Put nastavlja lijevo i vodi kroz visoku šumu do vrha (4.7 km). Pritom trebamo slijediti cestu i ne skretati s nje na lijeve odvojke. Prilaz vrhu osobnim vozilom po makadamskoj cesti preporuča se samo u suho doba godine i to samo do nadstrešnice i klupa s lijeve strane ceste. Od nadstrešnice je cesta nešto strmija i djelomice oštećena vododerinama.
Preporučeni prilaz kombijem, minibusom i autobusom je naselje Vladisovo.
ažurirano 30. 7. 2021.
karto izvor(i) HGSS: Požeška gora, 1:25000
SMAND:
drugi izvori:

• TK - Jan. 23, 2024, 7:10 a.m.

Prilaz iz naselja Brestovac: Ulicom Stari Brestovac, voziti 4,1 km (1,7 km asfaltirani kolnik + 2,4 km dobar šumski makadamski put prohodan za osobna vozila) do lovačke kuće Kuzma, skrenuti desno i voziti 450 metara do prvog račvišta, tu skrenuti lijevo (put desno nastavlja za Dolački grad) i nakon 450 metara s desne strane može se uočiti markacija za početak staze 503, a s lijeve strane je proširenje pogodno za parkiranje vozila. Vozilo se može parkirati i kod lovačke kuće Kuzma. Planinarska staza prvi kilometar vodi kroz listopadnu šumu koja je na nekim mjestima teže prohodna zbog porušenog drveća uslijed nevremena 19.7.2023. pa isto treba zaobilaziti i preskakati. Markiranost staze je dobra, iako na nekim mjestima nedostaju markacije koje se nalaze na porušenom drveću. Taj kilometar kroz šumu je naporan i gubi se dosta energije i vremena zaobilaženjem porušenog drveća. Izlaskom iz šume dolazi se do vrha Kamen i dobrog šumskog makadamskog puta, gdje treba ići lijevo. Iako staza dalje vodi dijelom po makadamskom putu, a dijelom kroz šumu - preporuka je ići naredna 2,0 km po šumskom putu kako bi se izbjeglo zaobilaženje i preskakanje porušenog drveća kroz šumu. Dolaskom do križanja sa stazom 501 Maksimov hrast – Kapavac (400m sjeverno od vrha Maksimov hrast) treba nastaviti lijevo - južno prema vrhu. Do vrha nam je trebalo 1:15h (kretanje bez pauzi), ukupno 3,2km.