KT HPO - 7. Dinara - vrh Velika Duvjakuša

Područje: 17. Dalmatinska zagora

Na travnatoj vršnoj glavici 15-ak m sjeveroistočno od spomenika je upisna kutija i drveni stup s putokazima, a na kamenu uz stup zacementiran je HPS-ov metalni žig.
Velika Duvjakuša nije KT druge obilaznice
Vidik s vrha V. Duvjakuša otvoren je po cijelom obzoru. Na sjever-sjeveroistoku je Veliki Troglav, a Cincar, Vran i Čvrsnica protežu se daleko na obzoru od istoka do istok-jugoistoka. Na jugistočnom obzoru je Kamešnica, od jug-jugoistokana do jug-jugozapada su Biokovo i Mosor i bliža Svilaja. U dubini obzora u smjeru Biokova je blizo pl. skl. Pume. Između Mosora i Svilaje na moru su otoci Brač i Hvar. Nastavno na Svilaju je Kozjak (Kijevski) a iza njega Promina. Daleko na zapad-sjeverozapadnom obzoru je Južni Velebit a na sjeverozapadu Dinara (Sinjal) i nastavno po sjevernom obzoru drugi vrhovi Dinarskog gorja uz granicu ili u BiH (Jankovo brdo 1780 m, Klećari s vrhom Presedla 1833 m, pa Žrvnić 1731 m i drugi). Od sjever-sjeverozapada do Troglava na sjever-sjeveroistoku na obzoru iza Livanjskog polja su planine u BiH npr. Šator 1872 m i nešto niža Staretina. Lijepi je vidik u dubini jugozapadnog obzora na Perućko jezero i Vrliku a jugoistočnog na blizo skl. Pume.
Prilazi Ježević (zaselak Sutina) – Velika Duvjakuša 3.15 h
​Pl. kuća Sv. Jakov – Velika Duvjakuša 5 h
..................................
Ježević (zaselak Sutina) - Velika Duvjakuša 4 h Prilaz vrhu možemo započeti kod napuštenog zaselka Sutina.
Pl. kuća Sv. Jakov - pl. skl. Vjetar s Dinare - pl. skl. Pume - Velika Duvjakuša 5 h Uspon na V. Duvjakušu počinje kod pl. kuće Sv. Jakov (15-ak m iza kuće su drveni putokazi sa satnicom hodanja do nekoliko odredišta: Maglaj, Pl. skl. Pume, Troglav, pl. skl. Vjetar s Dinare). Pl. put vodi po kolnom putu kojeg je u Domovinskom ratu probila Hrvatska vojska. Pritom dva puta skreće s kolnog puta i vodi po prikratama. Od drugog skretanja s kolnog puta pl. put kratko vodi kroz mladi borovi šumarak a zatim ponovno nastavlja po kolnom putu po blagoj padini „izbrazdanog“ kamenjara pripremljenog za sadnju borova. Silazi s kol. puta i kratko vodi uz suhozid pa nastavlja po travnato-stjenovitoj padini do raskrižja pl. putova (označeno drvenim putokazima i strjelicama smjera). U luku desno put vodi prema Maglaju a lijevo (smjer SZ) nastavlja prema pl. skl. Vjetar s Dinare i Pume te Velikoj Duvjakuši (ili Troglavu). Nastavno pl. put vodi po „izbrazdanoj“ travnatoj padini potom kratko po ravnim stijenama pa mimo suhozida blago se uspinjući i spuštajući. Zaobišavši Duboki dolac put nastavlja po stjenovito-travnatoj blagoj padini pritom zaobilazi s istočne strane Stinovi umac i nastavlja mimo suhozida uz dolac, zaobilazi ga pa ponovno vodi po stjenovitoj padini do izlaza na kolni put. (Otuda pa do odvojka pl. puta za Troglav postavljeno je uz put nekoliko crvenih HCR-ovih obavijesnih ploča OPASNOST MINE.) Pl. put kratko vodi po kolnom putu i ubrzo skreće oštro lijevo (označeno pojasnom i okruglom markacijom s „repićem“) mimo velike HCR-ove obavijesne ploče (s natpisom Ne prilazite na ovom području je velika opasnost od mina). Ubrzo pl. put izlazi na prostranu blago zaobljenu visoravan (prvi put se otvara vidik na masiv Troglava) zatim na kolni put* gdje skreće oštro lijevo (putokazi na slomljenom drvenom stupu a strjelica smjera i okrugla markacija na kamenu). Dalje pl. put vodi po kolnom putu do raskrižja pl. putova. Pritom prolazi mimo nekoliko HCR-ovih obavijesnih ploča (s lijeve i desne strane puta) koje upozoravaju na opasnost od mina i dva spomenika poginulim hrvatskim ratnicima, jedan blizu kolnog puta a drugi nešto niže. Od raskrižja pl. putova desni odvojak vodi prema Troglavu a pravo nastavlja po kolnom putu prema skloništu Vjetar s Dinare (označeno putokazima na drvenom stupu, okruglom markacijom i strjelicom smjera na kamenu). Put vijuga po krševitoj visoravni između vrtača i dolaca te stjenovitih glavica do raskrižja kolnih i pl. putova (označeno putokazom na drvenom stupu) na sedlu Goveđe kose (oko 2,7 km). Nedaleko raskrižja je pl. sklonište Vjetar s Dinare do kojeg vodi kratki odvojak kolnog puta (oko 50 m). Nastavno od raskrižja po lošem kolnom putu vodi do skloništa Pume i V. Duvjakuše duži prilazni pl. put, a kraći silazi s kolnog puta i nastavlja po krševitom terenu (označeno putokazom na drvenom stupu). Od skloništa pl. put naizmjenice vodi po travnatoj padini između vrtača i dolaca ili po stjenovitom terenu do blagog spusta a potom uspona uz rub travnatog dolca. Dalje se put konstantno umjereno uspinje i pritom vodi po kamenim pločama i nastavno po stjenovito-travnatoj padini djelomice obrasloj klekovinom. Nakon izlaska iz klekovine put nastavlja po travnatoj padini do skloništa Pume. Od skloništa put kratko vodi do sedla u podnožju V. Duvjakuše na kojem je raskrižje pl. putova (pl. putokazi na drvenom stupu i putokaz Puta Oluje), velika obavijesna ploča i kameni stol/klupa. Od raskrižja desno pl. put vodi prema Troglavu odnosno prema skl. Vjetar s Dinare i nastavno do pl. kuće Sv. Jakov. A prilazni put vrhu nastavlja lijevo oštrije se uspinjući po travnato-stjenovitoj padini do prostrane vršne glavice.
*Taj kolni put ustvari vodi od polja Ravno Vrdovo i nastavlja na sjever po krševitoj visoravni prema Bunaru pod međom nedaleko granice s BiH. S njega se odvaja na SZ lošiji kolni put koji vodi do pl. skloništa Vjetar s Dinare i nastavno nadomak skloništa Pume.
Ježević (Sutina) - Romića lokva - Velika Duvjakuša (7,7 km)
Ježević (Sutina) - pl. sklonište Pume - Velika Duvjakuša (8,1 km)
pl. kuća Sv. Jakov  - pl. skl. Vjetar s Dinare - pl. skl. Pume - Velika Duvjakuša (12,4 km)
Prilaz(i) vozilom Najbliži prilaz osobnim vozilom je selo Ježević (blizu Vrlike), odnosno napušteni zaselak Sutina, 2,9 km udaljen od Ježevića. Drugi mogući prilaz osobnim vozilom je pl. kuća Sv. Jakov na Velikom Vrdovu.
ažurirano 6. 10. 2022.
karto izvor(i) HGSS: Dinara - Troglavska skupina - istok, 1:25000, 2013.