KT HPO - 5. Noršićka Plešivica - vrh (zamjenska Veliki Lovnik - vrh)

Područje: 5. Samoborsko gorje

Žig HPS-a zacementiran je na betonski stupić na vršnoj zaravni blizu drvenog stola s klupama i stabla na koji je pričvršćena upisna kutija.
Samoborska obilaznica (SO, žig KT je u Noršić Selu), Samoborski scoutski put (SSP)
Vršna točka se nalazi na sjevernom rubu prostrane blago zaobljene vršne glavice. Sjeverna strana obrasla je šumom i nema vidika. Pedesetak m od vršne točke s blage južne padine otvoren je vidik od JI do zapada. Na JI obzoru je Oštrc a nastavno u smjeru kazaljka na satu slijede: Veliki Lovnik, Stražnik, Japetić do Zečaka na južnom obzoru. Dalje prema zapadu su blize okolne gore a udaljenije Ječmište i Sv. Gera su na zapadnom obzoru. Za dobre vidljivosti iza zapadnog hrbata Zečaka vidimo vršni dio Kleka (JJZ) a nastavno se proteže Velika Kapela.
Prilazi Kapelišće (Noršić Selo) – Noršićka Plešivica 20 min
Pl. kuća Scout u Koretićima – Noršić Selo – Noršićka Plešivica 1.30 h
Slani Dol – Vilinske jame – Noršić Selo – Noršićka Plešivica 2.50 h
...................................
Kapelišće (Noršić Selo) - Noršićka Plešivica 20 min Pl. put započinje na desnom odvojku kolnog makadamskog puta oko stotinjak m od središta Kapelišća u smjeru Noršić Sela. Polazište i smjer označenini su na dvostrukom drvenom naponskom stupu putokazom, okruglom markacijom i strjelicom smjera. Put vodi mimo malog nogometnog igrališta po dobrom makadamskom kolnom putu do oštrog lijevog zavoja i odvojka užeg kolnog puta (oko 220 m). Pl. put nastavlja oštro lijevo po dobrom kolnom putu blago se uspinjući po dva oštra desna zavoja do okretišta nedaleko ograđenog rezervoara (vodocrpilišta?). Od okretišta dalje put vodi uz ogradu vodocrpilišta (na stupu ograde je okrugla markacija i strjelica smjera) po stazi uz rub šume do ostataka čeke i stabla hrasta. Zatim izlazi na zemljani kolni put/vlaku i nastavlja uz oranice, pa uz rub šume i dalje po travnatoj padini blago se uspinjući do podnožja prostrane jugozapadne padine. Na njenom zapadnom rubu put skreće oštro desno i uz rub šume vodi do vršne zaravni s drvenim klupama i stolom. Pl. put je u cjelosti dobro označen okruglim markacijama i strjelicama smjera.
Kapelišće (Noršić Selo) - Plešivica (Noršićka) (1,5 km)
Prilaz(i) vozilom Najbliži prilaz vozilom je Kapelišće odnosno proširenje uz malo nogometno igralište nedaleko od središta Kapelišća. Do Kapelišća možemo doći osobnim vozilom iz nekoliko smjerova. Iz Bregane žumberačkom cestom (D546) do Grdanjaca i kod restorana Vilinske jame nastaviti lijevo asfaltnom cestom (31080) prema Breganici i nastavno do Kapelišća. Iz Samobora asfaltnom cestom (31087) prema Smerovišću pa desno asf. cestom (31084) preko Šipačkog Brega, Dragonoša i Jarušja i nastavno do Kapelišća. Iz Jastrebarskog asfaltnom cestom (3102) za Svetu Janu tj. Goricu Svetojansku, kroz sela Hrastje, Malunje i Ivančiće do Drage Svetojanske. Nastavno makadamskim kolnim putom prema pl. domu Žitnica mimo igrališta NK Sv. Jana i kamenoloma, do lijevog skretanja na makadamski kolni put prema Dragonošu i Jarušju. Na idućem raskrižju nastaviti pravo do asfaltne ceste Dragonoš-Jarušje (31084). A otuda lijevo asfal. cestom do Jarušja i dalje do Kapelišća.
Do Kapelišća se može osobnim vozilom, kombijem, minibusom a autobusom samo iz Bregane.
ažurirano 5. 2. 2022.
karto izvor(i) SMAND:
HGSS:

• wukonja - Nov. 10, 2017, 10:20 p.m.

Cesta od PK Scout, odnosno od Koretića, do Noršić sela je prohodni makadam, ali u prilično lošem stanju. Najgora je na samom početku u usponu uz PK Scout gdje je voda napravila svoje. Kasnije je uglavnom bolja, ali i dalje loša. U Noršić Selu su nas mještani uputili da parkiramo auto odmah na raskrižju ceste prema Koretićima i odandje da se kolskim putem uputimo prema vrhu. Ne znam zašto taj put nije markiran i ucrtan u kartu, ali put je puno bolji od onog markiranog koji ide okolo i nepotrebno svladava cijelo jedno brdo. Pratite li taj kolski put koji kreće iza posljednje kuće sjeverozapadno u selu, zaobići ćete to brdo na kojem je čeka i iza brda će se kolski put spojiti s markiranim planinarskim putem. Vrh pruža vrlo lijepe vidike prema jugu, a žig je u vrlo dobrom stanju.