KT HPO - 4. Kamešnica - vrh Glavaš

Područje: 17. Dalmatinska zagora

Metalni žig HPS-a zacementiran je na stijenu nekoliko metara južno od vršne kamene gomile a pored stijene na kojoj je ime i visina vrha.
Vrh Glavaš nije KT drugih obilaznica
Premda nevisok a od sjevera do jugoistoka nadvišen Kamešnicom nezaboravan je vidik s vršne glavice. Od SSZ-a do jugoistoka protežu se Kamešnica i Plana (u BiH). Nastavno u smjeru kazaljki na satu daleko na jugoistočnom obzoru su hrvatske planine Rujnica (Babina gomila, 736 m), Šibenik (V. Šibenik 1314 m), Mihovil (Sv. Mihovil 1247 m) i Matokit (Sv. Rok 1061 m). Zatim Biokovo (Kimet 1536 m, Sv. Jure 1762 m, Sv. Ilija 1642 m) na JJI-u pa Omiška Dinara (Kozji rat 788 m, Kula 863 m) i Mosor (Sveti Jure 1319 m, V. Kabal 1339 m, Mosor/Ljubirna 1330 m, Ljubljan 1262 m) na južnom i JJZ obzoru. Između zapadnog Biokova preko Omiške Dinare do Mosora daleko na moru vidimo hrbat Brača i Hvara. Zapadno od Mosor proteže se jugozapadnim obzorom Kozjak (Sv. Juraj 676 m, Sv. Luka 749 m, Sv. Ivan-Biranj 634 m) i dalje Prapatnica (Crni vrh 739 m). U dubini južnog obzora je blatačka visoravan pa  Blatački brig a iza njega Donja Korita sa zaselcima Marinovići i Lacići. Dalje na obzoru od ISI-a do JJZ-a je prostrano Sinjsko polje s meandrima Cetine i većim naseljima Trilj, Otok i grad Sinj i nastavno Perućko jezero i visoravan Podi. Polje na jugozapadu opasuje Visoka (gora jugozapadno od Sinja, Glavica 941 m) i Plišivica (986 m) na koju se na zapadu nastavlja Svilaja (Bat 1509 m) a na sjeverozapadu Kijevski Kozjak (Bat 1206 m) i bliže Debelo brdo (Karaula 1251 m). Sjevernije od Debelog brda je prostrana visoravan Vrdovo na čijem se obzoru pružaju  dinarske planine od Dinare (Sinjal 1831 m), Velike Duvjakuše (1708 m) do Troglava (V. Troglav 1912 m) i Maglaja (V. Maglaj 1475 m) na SSZ-u.
Prilazi Pl. kuća Orlovac u Donjim Koritima - Blatački brig - Gradina - Glavaš 2 h
..................................
Pl. kuća Orlovac u Donjim Koritima - Blatački brig - Gradina - Glavaš 2 h Uspon na vrh započinje kod pl. kuće (659 m) i drvene obavijesne ploče s kartom Planinarske staze Kamešnice. Pl. put vodi po kolnom putu (oko 40 m) mimo kuća zatim skreće lijevo (označeno okruglom i pojasnom markacijom) na težački put između suhozida pa po njemu u blagom desnom luku mimo čatrnje/bunara. Iza čatrnje pl. put nastavlja lijevo (označeno okruglom i pojasnom markacijom) i kratko vodi po travnatoj padini do mak. kolnog puta (prilazni put zaselku Marinovići). Prelazi ga i nastavlja po stjenovito-travnatoj padini do raskrižja pl. putova (označeno putokaznim pločama) na asfaltno-betonskom kolnom putu. Desni odvojak pl. puta vodi po kamenjaru na sjeveroistok do Žlabine i nastavno Podbukve i Bukve prama vrhu (početak puta označen je na stijeni okruglom i pojasnom markacijom, vremenom hodnje i odredištem). Pl. put prema sjeveru vodi po kolnom putu a na serpentinama po nekoliko prikrata (skretanje označeno okruglom markacijom s crtom) i ponovno po kolnom putu do desnog zavoja* na zapadnoj padini Blatačkog briga (desno uz kolni put su drvene klupe i stol) i 50-ak m dalje do raskrižja pl. putova. Raskrižja pl. putova označeno je drvenim putokazima Kruge/Konj i G. Stražbenica/Vrsina postavljenih oko 10-ak m niže od kolnog puta. Pravo po makadamskom kolnom putu (prilazni put do zaselaka Blace i G. Korita) vodi pl. put za Glavaš i Kamešnicu ili za Kruge i Konj. Zapadni prilaz vrhu Glavaš skreće s mak. kolnog puta na krševiti teren kratko se spuštajući mimo putokaza do suhozidom ograđenog doca i nastavlja po kamenjaru obraslom travom ili makijom ravnomjerno se uspinjući do vrha Gradina (1036 m). Dalje pl. put vodi po grebenu oko tristo metara do podnožja jugozapadne padine Glavaša i nastavno po travnato-kamenitoj padini ponegdje obrasloj visokom makijom i raslinjem do stjenovitog zapadnog vršnog hrbata i raskrižja pl. putova (označeno drvenim putokazima i pojasnim markacijama). Lijevo put vodi prema Čatrnji i Gljevskim stajama (Gljev) a desno do Glavaša kratko se uspinjući po hrptu do vršne točke.
*Na početku desnog zavoja lijevo se odvaja mak. kolni put za Stražbenicu a iza odvojka završava asfaltna podloga i dalje prema zaselcima Blace i G. Korita vodi dobar makad. kolni put.
Pl. kuća Orlovac u Donjim Koritima - Blatački brig - Žlabine - Bukve - Glavaš 2 h 45 min Uspon na vrh započinje kod pl. kuće (659 m) i drvene obavijesne ploče s kartom Planinarske staze Kamešnice. Pl. put vodi po kolnom putu (oko 40 m) mimo kuća zatim skreće lijevo (označeno okruglom i pojasnom markacijom) na težački put između suhozida pa po njemu u blagom desnom luku mimo čatrnje/bunara. Iza čatrnje pl. put nastavlja lijevo (označeno okruglom i pojasnom markacijom) i kratko vodi po travnatoj padini do mak. kolnog puta (prilazni put zaselku Marinovići). Prelazi ga i nastavlja po stjenovito-travnatoj padini do raskrižja pl. putova (označeno putokaznim pločama) na asfaltno-betonskom kolnom putu. Desni odvojak pl. puta vodi po kamenjaru na sjeveroistok do Žlabine i nastavno Podbukve i Bukve prama vrhu (početak puta označen je na stijeni okruglom i pojasnom markacijom, vremenom hodnje i odredištem). Pl. put prema sjeveru vodi po kolnom putu a na serpentinama po nekoliko prikrata (skretanje označeno okruglom markacijom s crtom) i ponovno po kolnom putu do desnog zavoja* na zapadnoj padini Blatačkog briga (desno uz kolni put su drvene klupe i stol) i 50-ak m dalje do raskrižja pl. putova. Raskrižja pl. putova označeno je drvenim putokazima Kruge/Konj i G. Stražbenica/Vrsina postavljenih oko 10-ak m niže od kolnog puta. Zapadni prilaz vrhu Glavaš skreće s mak. kolnog puta na sjever i nastavlja mimo putokaza i suhozida po krševitom terenu prema vrhu. A po makadamskom kolnom putu (prilazni put do zaselaka Blace i Gornja Korita) vodi jugoistočni prilaz vrhu Glavaš (nastavno za Kamešnicu ili za Kruge i Konj). Pl. put vodi oko 1,6 km po dobrom mak. kolnom putu do raskrižja pl. putova, pritom prolazi uz sjevernu padinu Blatačkog briga odnosno uz južni rub prostrane travnate blatačke visoravni na čijem sjevernom rubu je zaselak Blaca a na istočnom Čavkuša. Pedesetak metara iza prilaznog kolnog puta do zaselka Čavkuša spaja se s desne (južne) strane pl. put** iz D. Korita. Pl. put nastavlja po makadamskom kolnom putu još oko 200 m do raskrižja pl. putova na kraju kratkog dijela betoniranog kolnog puta. Pravo po kolnom putu vodi pl. put prema Kamešnici i Konju (označeno na stijeni strjelicama smjera, satnicom i imenom odredišta) a lijevo po stazi u kršu prema Glavašu i Kamešnici (označeno na stijeni strjelicama smjera satnicom i imenom odredišta). Pl. put kratko vodi po kamenjaru obraslom travom mimo isušene lokve i nastavlja po stjenovitoj rudini Žlabina djelomice obrasloj makijom ili šumarcima umjereno se uspinjući do raskrižja putova (označeno drvenim putokazom, strjelicama smjera, pojasnim i okruglim markacijama s crtama). Desno pl. put vodi prema Kamešnici a pravo prema Glavašu (Parote i Galjske stanine). Od raskrižja pl. put nastavlja u luku zaobilazeći vrh Umac (1067 m) oštrije se uspinjući do oštećenog/srušenog suhozida a dalje umjereno pritom vodi po kamenjaru (gdjegdje stjenovitom) obraslom šumarcima (Podbukve i Bukve) do izlaza na travnati kamenjar djelomice obrastao rijetkim šumarcima ili makijom. Ubrzo put izlazi na stjenovitu jugoistočnu padinu Glavaša i nastavlja po njoj umjereno se uspinjući do raskrižja pl. putova na istočnoj strani vršnog grebena (označeno drvenim putokazom, pojasnom markacijom s odredištima i strjelicama smjera). Desno pl. put vodi prema Kamešnici i Konju a pravo po grebenu do vršne točke.
*Na početku desnog zavoja lijevo se odvaja mak. kolni put za Stražbenicu a iza odvojka završava asfaltna podloga i dalje vodi dobar makad. kolni put.
**Taj put započinje nedaleko zaselka Marinovići kod putokaza na asfaltno-betonskom kolnom putu (početak pl. puta označen je okruglom i pojasnom markacijom, vremenom hodnje i odredištem). Put vodi po kamenjaru obraslom visokom makijom umjereno se uspinjući do izlaska na kolni put nedaleko zaselka Čavkuša.
Pl. kuća Orlovac u Donjim Koritima - Gradina - Glavaš (3,8 km)
Pl. kuća Orlovac u Donjim Koritima - Blaca - Žlabine - Bukve - Glavaš (5,8 km)
Pl. put održava HPD Sinjal 1831, Kijevo
Prilaz(i) vozilom Uspon na Glavaš tradicionalno je započinjao/započinje kod pl. kuće Orlovac u Donjim Koritima do kuda se moglo/može osobnim vozilom (prilazni put je jako oštećen vododerinama i zapušten te se ne preporuča vožnja osobnim vozilom). Kolnim putom koji vodi iz Donjih Korita mimo zaselka Marinovići prema zaselcima Blaca i Gornja Korita (otkako je uređen, asfaltiran a na usponima/serpentinama betoniran) može se vozilom još dalje. U Donjim Koritima kod odvojka mak. kolnog puta za zaselak Marinoviće na oštrom lijevom zavoju nastaviti još oko 2 km do lijevog odvojka mak. kolnog puta na početku desnog zavoja* uz zapadnu padinu Blatačkog briga. Dvadesetak metara dalje prestaje asfalt a desno na padini Blatačkog briga je stol i klupe. Još 30-ak m dalje je raskrižje pl. putova gdje zapadni prilaz vrhu skreće s mak. kolnog puta na krševiti teren. Nastavno mak. kolni put vodi do Blaca i dalje do Gornjih Korita.
*Preporučeni prilaz osobnim vozilom, kombijem ili minibusom je proširenje prije velikog desnog zavoja, iako se vozilom može do kraja blatačke visoravni i zaselka Čavkuša (oko 1,5 km). Proširenja uz uski asfaltno-betonski kolni put su rijetka pa je mimoilaženje vozila otežano. Preporučeni prilaz autobusom je prostrano proširenje uz asf. kolni put prije oštrog lijevog zavoja u Donjim Koritima.