KT HPO - 4. Debeli kuk (kod Stapa) - vrh

Područje: 13. Juzni Velebit

Metalni žig HPS-a zacementiran za stijenu uz upisni tuljac.
Debeli kuk nije KT drugih obilaznica
Vidici s vrha su otvoreni na sve strane obzora.
Prilazi Ljubotić – Zagon – Stap – Debeli kuk 4 h
......................................
Ljubotić - Zagon - Tatekova k. - Debeli kuk 4 h Uspon započinje u Ljubotiću* kod visoke kamene ograde ispred koje su dva velika stabla a na jednom od njih natpis Stap, vrijeme hoda i okrugla markacija. Markirani put kratko vodi kroz selo te nastavlja po surovom krševitom terenu do napuštenog zaselka Zagon. Zaselku se može prići i lošom makadamskom cestom. Put dalje vodi po kršu s niskim raslinjem a potom kroz šumu prolazeći desnim rubom dolca Sjauševac. Nakon 20 min izlazi na travnati ravni dolac Stap (neposredno prije dolca desni je odvojak starog prilaznog puta skloništu i kuku). Put vodi po sredini doca do njegova sjevernog ruba na kojem je skl. Tatekova koliba. Od skloništa put nastavlja prema SZ ispod Širokog kuka mimo kapelice u stijeni Sv. Antun do raskrižja na sredini Donjih njivica (dva su prilazna puta do kapelice). Od raskrižja pravo vodi kraći (kružni) put do neobične stijene Čučavac a desno nastavlja do sljedećeg raskrižja na rubu Donjih njivica. Otuda pravo put vodi prema Panosu a desno nastavlja do raskrižja na Gornjim njivicama. Nastavno pravo put vodi prema Jelovoj ruji a lijevi odvojak nastavlja do Debelog kuka.
*Uspon možemo započeti i kod mjesnog groblja ili u zaselku Bristovac.
... - ... (... km)
Prilaz(i) vozilom Najbliži prilaz vozilom je Ljubotić ili proširenje kod mjesnog groblja ili zaselak Bristovac. Do Ljubotića vodi asfaltna cesta iz Tribanj Kruščice primorskog mjesta uz Jadransku magistralu. Oko 500 m prije ulaza u Ljubotić, odnosno oko 170 m prije mjesnog bočališta s desne strane raskrižja, odvaja se lijevo dobra makadamska cesta koja vodi do zaselka Bristovac (na toj cesti u kišno razdoblje mogu biti vododerine).
ažurirano 29. 8. 2015.
karto izvor(i) HGSS: -
SMAND: -

• ecausevic - Sept. 19, 2023, 9:07 p.m.

Markacija od križanja puta sa Panosa prema Tatekovoj kolibi kaže da je potrebno 1h do vrha, bez ruksaka se može stići puno prije. Markacije su ok, a snalaženje na stazi je jednostavno. Žig je u dobrom stanju, oznaka vrha je lagano izblijedila, ali vidik koji se pruža je odličan.

• Klacina - May 29, 2022, 8:25 p.m.

Danas sam prošao autom tim putem. Prohodan je za sva vozila, skraćuje cca 2,7 km puta. Kod kuće s žarkacijom gdje se dalje nema voziti ima dovoljno mjesta za parkiranje više automobila.

• Klacina - Aug. 30, 2021, 10:01 a.m.

Kako god, makadamska cesta je odlična i skraćuje put za sat vremena hoda, koji su korisni pogotovo u ljetnim vrućinama. Znači, skinete GPS trag i pratite autom makadam do zaseoka, odnosno do prvih kuća na kojima vidite markaciju (a vidi se s ceste!). Nemoguće za promašiti. Ovaj makadam je autoput za npr. cestu iz Jasenka prema Bijelim stijenama ili majstorsku cestu!

• Cule - May 21, 2021, 9:58 p.m.

Ne kužim kako se uspon može "započeti i u zaselku Zagon do kojeg vodi dobra nasuta cesta" kad do Zagona ne vodi nikakva cesta a kamoli dobra nasuta cesta. Dobar makadam je u smjeru Bristovca (iz Ljubotića): kretajući se iz smjera Ljubotića prema Bristovcu dolazimo na raskrižje, desno ide makadam u smjeru Zagona, istina, ali nikako do njega (na DOF kartama se to lijepo vidi). I nije nikako za osobna vozila. Ali ama baš nikako. Najbolje ostaviti vozilo kod groblja u LJubotiću.

• vematijas - Sept. 7, 2020, 6:50 p.m.

06.09.2020. Ono sto mozda treba napomenuti ukoliko planirate kruznu turu do Ljubotica! Nakon kamene galerije ide se VPP put istoka.Po Smandovim kartama postoje markacije preko jame Vrtline ali na prvom krizanju su markacije jako lose na početku pa smo odustali,pokusali smo na drugom krizanju kojeg uopce nismo nasli,pa smo tek na trećem skrenuli desno u smjeru Zavrate i Sinokosa.Nakon racvanja prema Sinokosu markacije su izblijedile ili ih uopce nema,ali je snalaze je lako jer se Sinokosu cijelo vrijeme vidi.Nakon Sinokosa jos je i gore sto se markacija tice ali ima utaban stari put po kojem smo isli,prvo do zaselka Ranjevci pa potom i do Mirila povise Ljubotica.Do Ljubotica također vodi stari kameni put isto nemarkiran. Tura prekrasna,ali bolje izbjegavati zbog navedenog i ljeti jer je put od Sinokosa do Ljubotica stalno izložen suncu.

• Klacina - July 27, 2020, 5:43 p.m.

27.7.20. Cesta do Zagona više nije loš makadam (propješačio sam ga danas) već dobra nasuta cesta. Skraćuje uspon za bar sat vremena u jednom smjeru. Staza je dosta zarasla pa se povremeno markacija ne vidi dobro (ali je sve dobro označeno i put je jasan). Ako ne želite sići izgrebani kao mi nosite duge hlače. S pravom je ocjena staze jako teška.