KT HPO - 4. Budakovo brdo - vrh

Područje: 12. Srednji Velebit

Na vršnoj travnatoj glavici metalni žig HPS-a zavaren je za šipku na kojoj je i upisna kutija a na vrhu šipke je metalna ploča/podloga za odlaganje dnevnika.
Velebitska obilaznica, 40 vrhova za 40 godina PD Kamenjak
Sa slikovitoga gorskog hrpta Budakova brda, u vršnom dijelu obrasla travom, otvoren je vidik na sve strane. Prema jugu i juguzapadu na otoke sj. Jadrana, prema sjeveru na Šatorinu i Malovan, Laktin vrh i Lisac a prema zapadu i jugozapadu na dominantni Bačić kuk i ostale vrhove u Dabarskim kukovima.
Prilazi Bačić duliba – križanje pod Bačić kukom – Budakovo brdo 1.45 h
Skorpovački prijevoj – Budakovo brdo 1.15 h
Pl. kuća Kugina kuća – Budakovo brdo 2.30 h
GNSS tragovi pogledaj i preuzmi GNSS trag na podstranici Karta
proširenje uz cestu Sušanj Cesarički-Štirovača - Budakovo brdo (3,4 km)
odvojak za pl. kuću Ana - Bačić kuk - Budakovo brdo (3,7 km)
Prilaz(i) vozilom Jedan od prilaza vozilom je proširenje uz šumsku makadamsku cestu Sušanj Cesarički-Kugina kuća-Štirovača na južnom rubu Bačić dulibe nedaleko upisnog tuljca i žiga (na stijeni poviše ceste) ili 500 m dalje odvojak makadamske ceste za pl. kuću Ana. Do proširenja ili odvojka možemo doći vozilom iz smjera Sušnja Cesaričkog cestom preko Dabarske kose oko 9,5/10 km.
ažurirano 1. 9. 2016.
karto izvor(i) HGSS: -
SMAND: 17 Srednji Velebit, 1:30.000
PP Velebit: Park prirode Velebit, 1:100.000

• gonzo - July 26, 2019, 12:56 p.m.

Uspon na Budakovo brdo možete započeti na Dabarskoj cesti (asfalt i vrlo dobar makadam od Baških oštarija). Vozilo možete ostaviti nekih 500tinjak metara prije Bačić dulibe i odvojka za planinarske kuće Kata i Ana. Staza tu skreće strmo u šumu ali nakon 10tak minuta dolazite na položeniji ali otvoreni i kameniti dio staze s manjim nagibom, koji se nastavlja uglavom sve do vrha. U jednom šumarku otprilike na pola puta je križanje staza koje je malo zaraslo i nije baš najbolje označeno. Desno put vodi na Bačića kuk a lijevo treba krenuti za Budakovo brdo. Vrlo brzo od skretanja lijevo treba skrenuti desno oštro u šumu ali oznake su na kamenu i zarasle te je lako promašiti. Nakon skretanja je staza u dosta lošem stanju zbog izvaljenih stabala ali nema problema za proći. Budakovo brdo je travnata visoravan s fantastičnim pogledima na otoke i Bačića kuk koji iskusne planinare zove da ga obiđu u povratku. Ocjena staze: lagana. 1h:30min do vrha za većinu planinara. Ako ne želite nazad istom stazom, preporučam povratak preko travnate visoravni Visibaba. To je jedno sat vremena duže ali s prekrasnim vidicama travnatim stazama. Spust s Visibabe kroz šumu je malo strmiji a kada se spustite na Dabarsku cestu njome opet dođete do vozila.