KT HPO - 3. Visočica - vrh

Područje: 13. Juzni Velebit

Metalni žig HPS-a nalazi se na grebenu prije vrha zacementiran za stijenu kraj upisnog tuljca.
Lički gorski biseri
Vrh Visočice je za mnoge jedan od najljepših vidikovaca na Velebitu osobito na Liku (ličko sredogorje, Golu Plješivicu, Ozeblin i Kremen), brojne Velebitske vrhove od Zavižana do Sv. brda i brojne jadranske otoke.
Prilazi Rizvanuša – završni dio šumske ceste – ruševina Gojtanova doma – Visočica 3.30 h
Jelova ruja – Visočica 2 h
okretište pod Visočicom ("Cijevi pod pijeskom) - pl. kuća - Visočica 1 h
......................................
okretište pod Visočicom ("Cijevi pod pijeskom) - pl. kuća - Visočica 1 h Uspon na vrh koji vodi mimo pl. kuće možemo započeti na kraju/okretištu šumskog kolnog puta, najbližeg prilaza vozilom pl. kući. Tu počinje markirana staza za Visočicu, 30 min do novoizgrađene pl. kuće i malo dalje ruševina Gojtanovog doma, a do vrha još 30 min.
okr. pod Visočicom - pl. kuća - Visočica (1,9 km)
odvj. pl. puta sa š. ceste (putokaz. ploča 2h) - pl. kuća - Visočica (3,1 km)
Prilaz(i) vozilom Najbliži prilaz automobilom je okretište/proširenje/prijevoj ceste pod Visočicom (nazvan "Cijevi pod pijeskom") do kojeg dolazimo iz Rizvanuše. Prilazna cesta za Rizvanušu odvaja se s ceste Gospić – Karlobag (D25) u Brušanskom klancu, na desetom kilometru od Gospića, vodi kroz selo oko 2 km do kraja asfalta. Od kraja asfalta u Rizvanuši nastavljamo dalje makadamom 1,2 km do raskrižja te još 200 m pravo do sljedećeg raskrižja (lijevo oznaka za Visočicu preko Delukina vrela, 4.30 h). Nastavljamo desnim odvojkom uzbrdo sve dok s desne strane ne uočimo nekadašnju trafostanicu, a 500 m dalje je raskrižje makadamskih cesta zvano Zobinovac (udaljen 7,1 km od skretanja s D25). Na tom križanju skrećemo lijevo na cestu s podignutom rampom (na bukvi uz rampu postavljen je smjerokaz za Visočicu). Po toj cesti dolazimo do okretišta/proširenja „Cijevi pod Pijeskom“ u podnožju Visočice a oko 15 km od skretanja s D25.
ažurirano 22. 5. 2015.
karto izvor(i) HGSS: -
Smand: -
drugo: -

Fotosfera (travanj, 2021.)

• Sanjin - May 28, 2023, 10 p.m.

Visočica - potpuna i točna informacija za automobile. Od kraja asfalta u Rizvanuši do skretanja desno uzbrdo (maleni crveni putokaz s oznakom 12 km i nacrtanim autom) cesta je puna rupa, ali prohodna za sve aute. Od znaka gdje cesta skreće uzbrdo pa do rampe (cca 4 km) cesta je u prilično lošem stanju) . Od rampe do serpentina cesta je dosta dobra, ali odmah iza rampe Hrvatske šume dovezle su mehanizaciju i nekoliko stotina metara cesta je već dosta razrovana i vjerujem da će uporabom mehanizacije biti sve gora. Zvuči nevjerojatno ali najbolji dio ceste su serpentine, nedavno popravljena cesta, rade se kanali i odvodi za vodu i očito se cesta priprema za buduću poučnu stazu (cestu). Uglavnom terenci idu bez problema i s malo pažnje i vozačkog umijeća može se i povišenim autom. Naš je auto službeno odmaknut 18 cm od poda i nije bilo problema. To je situacija bez kiše, na povratku nas je uhvatio kratki pljusak i već su se počeli pojavljivati potočići po cesti. Nikako ne preporučujem odlazak običnim automobilom iako smo vidjeli dva parkirana kod rampe. Na kraju veliko hvala na svim informacijama Jeleni iz PD Željezničara, ekipi iz Rizvan Cityja i HGSS stanica Gospić!!! Stanje 28.5.2023.

• Frane - May 2, 2022, 4:32 p.m.

U subotu, 30.4.2022., išli smo iz Rizvanuše preko Delukina vrela na Visočicu. Bilo nas je 14, a za uspon nam je trebalo točno 4h. Prvih sat vremena išli smo makadamom podnožjem Velebita a zatim planinarska staza skreće desno do Delukina vrela gdje počinje jednoličan uspon kroz šumu do pl. kuće Visočica. Od pl. kuće staza se uspinje travnatim obroncima do vrha za što nam je trebalo oko pola sata. Na vrhu je trigonometrijski stup I. reda. Žig HPO ugrađen je u stijenu pored metalnog tuljca neposredno uz pl. stazu malo prije vrha. Iako je uspon dug i naporan lijep pogled s vrha na Velebit, Liku, Gospić i otoke nadoknadi sav uloženi trud. Pl. staza je utabana, a markacije dobre.