KT HPO - 2. Pašman - vrh Veliki Bokolj

Područje: 16. Jadranski otoci - juzni dio

Metalni žig HPS-a zacementiran je na niski kružni zidić vidikovca uz natpis ŽIG s unutrašnje strane zidića nasuprot prilaznih stepenica.
Veliki Bokolj nije KT drugih obilaznica
Vidik s vrha pruža se na sve strane. Na obzoru od SSZ do SSI proteže se Velebit i nastavno u smjeru kazaljka na satu na obzoru vidimo Tulove grede, Crnopac. A za dobre vidljivosti uočavamo na istočnom obzoru Dinaru, Prominu i nešto južnije Svilaju i brda u zaleđu Šibenika (Orlovača i Krtolin). Ispred Velebita proteže se o. Pag a nastavno na kopno prostrani Ravni Kotari s dominantnim Zadrom, Sukošanom, Sv. Filipom i Jakovom i Biogradom na obali. U JI smjeru protežu se Ugljan i nastavno Vrgada a daleko na obzoru su otoci šibenskog arhipelaga: Zlarin, Kaprije i Žirje. Od JJI do ZSZ protežu se obzorom Kornatski otoci, o. Žut i Dugi otok a ispred njega otoci Iž i Rava. Zapadni otoci zadarskoga arhipelaga Sestrunj, Molat, Ist, Silba i Olib su na SZ obzoru.
Prilazi Dobropoljane – Veliki Bokolj 45 min
..........................................
Dobropoljane (početak odvojka prilaznog kolnog puta) - vrh Veliki Bokolj 45 min Prilaz vrhu možemo započeti na početku kolnog puta koji se odvaja s glavne otočne ceste nedaleko autobusne postaje Dobropoljane (početak označen turističkom obavjesnom pločom /Panoramski put/ i pl. putokazom). Pl. put vodi po uskom asfaltno/betonskom kolnom putu mimo starog sela i nastavno, umjereno se uspinjući, do raskrižja (oko 1,5 km). U središtu raskrižja je veliki četvrtasti kamen s nazivima odredišta, strjelicama smjera i okruglom markacijom a uz rub jedna obavjesna ploča i druga s kartom otoka. Pravo nastavlja kolni put prema Ždrelcu a lijevo vodi makadamski put po središnjem otočnom hrptu do naselja Kraj. Blago desno odvaja se široki kolni put koji vodi po kamenjaru obraslom makijom i rijetkim crnogoričnim stablima do telekomunikacijskoga objekta na vrhu (oko 850 m). Po njemu vodi i pl. put i nastavno 50-tak m od objekta do uređenog vidikovca s prilaznim stepenicama na vrhu V. Bokolj.
Dobropoljane (odvojak prilaznog kolnog puta) - vrh Veliki Bokolj (2,3 km)
Pl. put održava PD Belveder, Biograd na moru
Prilaz(i) vozilom Najbliži prilaz osobnim vozilom je raskrižje* užeg asfaltno/betonskog kolnog puta s makadamskim kolnim putovima za Bokolj i Ždrelac te Kraj do kojeg dolazimo s glavne otočne ceste Tkon-Ždrelac (D110). Tako primjerice od trajektne luke u Tkonu nastavljamo desno (prema SZ) po cesti Tkon-Ždrelac do Dobropoljane (oko 12 km). Stotinjak m od desnog odvojka za središte Dobropoljane, odnosno četrdesetak m od autobusne postaje odvaja se lijevo (prema jugu) asfaltno/betonski kolni put koji vodi do spomenutog raskrižja (oko 1,5 km).
*Premda je raskrižje najbliži prilaz osobnim vozilima preporuča se, osobito u ljetno razdoblje parkirati vozila na početku prilaznog kolnog puta. Naime, ljeti brojni turisti posjećuju vidikovac na V. Bokolju a do raskrižja dolaze vozilima po tom Panoramskom putu koji je uzak i na rijetkim se mjestima mogu mimoići dva vozila.
Prilaz raskrižju nije moguć kombijem, minibusom ili autobusom.
ažurirano 17. 10. 2021.
karto izvor(i) HGSS: o. Pašman 1:25.000 (2016.)