KT HPO - 10. Viševica - vrh

Područje: 8. Gorski Kotar - juzni dio

Metalni žig HPS-a zacementiran je za stijenu desetak m SI od vrha, a metalni žig GPP-a za stijenu desetak m južno od vrha.
Goranski planinarski put (GPP), Riječka obilaznica, 40 vrhova za 40 godina PD Kamenjak
Vidik sa zaobljenog i travnatog vrha otvoren je po cijelom obzoru. Na sjeveru je Burni Bitoraj i nastavno po istočnom obzoru su Bjelolasica, Samarske i Bijele stijene i Velika Javornica. Na JI su vrhovi Sjevernog Velebita a na jugu sjeverojadranski otoci Krk, Rab, Cres i Lošinj. Na zapadnom obzoru su Kobiljak i Medviđak a iza njih Učka a na SZ su Tuhobić, Risnjak i Snježnik.
Prilazi Vagabundina koliba (Ravno) – Viševica 2.30 h
Ravno – Viševica 2 h
Lič – Viševica 3 h
........................................
proširenje* uz šum. c. za Javorje (poviše dolca Golac) - Viševica 50 min Uspon na Viševicu (SZ prilaz) započinjemo na proširenju uz šumsku cestu koja vodi poviše dolca Golac (s njegove istočne strane) prema Javorju. Početak markiranog prilaznog puta je 15-ak m prije malog proširenja (za dva do tri manja vozila) a stotinjak m nakon prestanka asfaltne podloge šumske ceste. Tristotinjak m prije ovog proširenja a dvjestotinjak m prija kraja asfaltne ceste je proširenje za parkiranje više vozila. Početak pl. puta označen je okruglom markacijom i nazivom vrha. Put kratko vodi po novoprobijenoj vlaki oštro se uspinjući kroz visoku bukovu šumu. Zatim silazi s vlake i nastavlja kroz šumu umjereno se uspinjući do sjevernog ruba malog proplanka. Nastavno put vodi do podnožja „stošca“ Viševice a otuda nastavlja oštro se uspinjući. Zadnja dionica prilaznog puta vodi po kamenjaru kroz rijetku i nisku bukovu šumu vrlo oštro se uspinjući. Četrdesetak m prije vrha put izlazi iz šume na travnatu vršnu glavicu i po njenoj SI padini kratko vodi do vršne točke na kojoj je hrpa kamenja i željezna šipka a nedaleko betonski stupić s upisnom kutijom.
proširenje** uz šum. c. (nedaleko Golubinca) - izvor Plavuš voda - Viševica 40 min Uspon na Viševicu (SI prilaz) započinjemo na proširenju uz desni odvojak šumske ceste nedaleko Golubinca (vidi HOK 1:5000) a oko 450 m od raskrižja s makadamskom cestom koja vodi za Javorje. Početak pl. puta označen je blijedim (neobnavljanim)  markacijama: okruglom i strjelicom smjera te nazivom vrha. Put kratko vodi po uređenoj vlaki umjereno se uspinjući kroz visoku bukovu šumu do prvog raskrižja pl. putova. Na okolnim bukvama su stari metalni putokazi i putokazne ploče (učvršćeni na stabla) te okrugla markacija i naziv vrha. Put nastavlja desno blago se uspinjući mimo proplanka na kojem je meteorološki mjerni instrument do izvora Plavuš voda na rubu proplanka. Iza izvora put skreće lijevo (označeno strjelicom) oštro se uspinjući kroz bukovu šumu do drugog raskrižja pl. putova na JI hrbatu Viševice gdje se spaja s dobro markiranom dionicom GPP-a koja povezuje vrhove Strilež i Viševicu. Nastavno put vodi desno po hrbatu blago se uspinjući do travnate vršne glavice i po njenoj JI padini vodi do vršne točke na kojoj je hrpa kamenja i željezna šipka i nedaleki betonski stupić s upisnom kutijom.
proširenje uz šum. c. za Javorje (poviše dolca Golac) - Viševica (1,2 km)
proširenje uz šum. c. (nedaleko Golubinca) - Plavuš voda - Viševica (1,1 km)
Prilaz(i) vozilom *Do proširenja poviše dolca Golac možemo doći iz Fužina asfaltnom cestom za Bribir i Novi Vinodolski (5062). U središtu Fužina prije hotela Bitoraj skrenuti lijevo za Lič. Nakon oznake naselja Lič nastaviti do putokaza koji usmjerava lijevo na cestu za N. Vinodolski (desni odvojak vodi u središte naselja). Nastavno po c. za N. Vinodolski oko 8,8 km do lijevog odvojka šumske asfaltne ceste koja vodi za Javorje. Neposredno prije odvojka s lijeve strane ceste je obavijesna ploča Hrvatskih šuma s natpisom Državno otvoreno lovište “Bjelolasica”. Dalje nastavljamo po šumskoj cesti oko 5,1 km do spomenutog proširenja. Na početku šumske ceste je rampa - vikendom zaključana! a radnim danom se zaključava poslije 15 sati. Do proširenja poviše dolca Golac može se doći osobnim vozilom iz Vrata nekoliko km po asfaltnoj i nastavno preko Javorja po makadamskoj cesti koja je djelomice oštećena ali provozna.
**I do proširenja nedaleko Golubinca također možemo doći iz Fužina asfaltnom cestom za Bribir i Novi Vinodolski (5062) kako je gore opisano. Od proširenja poviše dolca Golac nastavljamo još oko 2,4 km po dobroj makadamskoj cesti do raskrižja šumskih cesta. Lijevi odvojak ceste vodi do Javorja i nastavno prema Vratima a desni do proširenja i SI uspona na Viševicu (oko 400 m od raskrižja ili 7,9 km od rampe na početku prilazne šumske ceste).