KT HPO - 3. Martinščak - vrh

Područje: 7. Karlovacko pokuplje, Kordun i Banovina

Metalni žig HPS-a zavaren je na lijevu bočnu stranu upisne kutije učvrščene na metalni stupić s putokazima nedaleko ograde telekomunikacijskih kontejnera. Na desnu bočnu stranu upisne kutije zavaren je metalni žig obilaznice "4 rijeke karlovačke".
4 rijeke karlovačke
S vrha se vidi dio Korduna a za dobre vidljivosti u smjeru jugozapada Klek i Bjelolasica. Sjeverna strana obrasla je visokom šumom i nema vidika.
Prilazi Gornji Velemerić – Martinščak 30 min
Cerovac – groblje u Ladvenjaku – Martinščak 1.20 h
Belajske Poljice – Martinščak 1.40 h
.....................................
Belajske Poljice - Štefanci - Martinščak 1.40 h Uspon na Martinščak možemo započeti kod autobusne postaje* uz županijsku cestu Duga Resa-Belajske Poljice (3184) prije desnog odvojka uske asfaltne ceste koja vodi do JZ dijela naselja Belajske Poljice. Početak je označen putokazom. Pl. put vodi po uskoj asfaltnoj cesti mimo kuća i preko potoka Vuj (30 m lijevo od mosta je malo vodenično kolo) do oštrog lijevog zavoja na ulazu u naselje gdje silazi s asf. ceste na kolni put (prečac). Kratko vodi po kolnom putu i ponovno izlazi na asf. cestu i po njoj nastavlja do zadnje kuće na rubu naselja. Asf. cesta vodi lijevo a pl. put nastavlja pravo po makadamskom kolnom putu kratko uz rub šume a potom po brežuljku uz oranice do prijelaza preko županijske ceste Belajske Poljice-Belaj (3185). Od prijelaza na kojem je putokazna ploča nastavlja pravo po uskoj asf. cesti između njiva/oranica oko 280 m do osamljene kuće. Tu pl. put silazi s asf. ceste** i nastavlja blago desno po kolnom putu mimo kuće i ispod dalekovoda uz rub šume i oranica a zatim kroz šumu do proplanka s livadama i oranicama. Na kraju proplanka pl. put ulazi u šumu i vodi po šumskom kolnom putu do lijevog skretanja (označeno okruglim markacijama i strijelicom smjera) gdje nastavlja po vlaki umjereno se uspinjući do izlaza na usku asf. cestu za zaselak Štefanci. Pl. put vodi oštro lijevo kroz šumu i ubrzo izlazi na JZ padinu s vinogradima. Prolazi mimo njih paralelno s hrbatom Rogave i ubrzo ponovno ulazi u šumu. Nastavlja po vlaki kroz šumu do izlaza na usk asf. cestu neposredno ispred zaselka Štefanci. Dalje pl. put kratko vodi po cesti mimo uređene drvene kuće za seoski turizam iza koje skreće lijevo na kolni put/vlaku (označeno okruglom markacijom i strijelicom smjera) i nastavlja po njoj kroz šumu. Ubrzo izlazi na usku asf. cestu i nastavno po njoj vodi do vrha.
*Do autobusne postaje možemo doći iz Duge Rese (oko 3,5 km od oštrog desnog zavoja iza mosta na Mrežnici kod dugoreškog nogometnog igrališta) ili iz Cerovca Vukmaničkog preko Ladvenjaka.
**Ta je dionica puta slabo markirana, markacije su rijetke i izblijedile. Nastavno pl. put je dobro markiran a markacije su obnovljene.
Ladvenjak (parkiralište uz mjesno groblje) - vrh Martinščak (1,7 km)
Belajske Poljice - Štefanci - Martinščak (5,1 km)
Prilaz(i) vozilom

Vrhu možemo prići vozilom iz Gornjeg Velemerića do kojeg dolazimo iz Duge Rese cestom 3184 do Belajskih Poljica a nastavno cestom 3185 kroz Belaj i Podvožić. Ili s ceste Karlovac - Slunj (D1) u  Tušiloviću cestom 34082 kroz Donji Velemerić. Od G. Velemerića do vrha vodi uska asfaltna cesta.